Turkse producten, huis- en keukengerei veel gevraagd; export blijft stijgen - Turkse Pers

De sector huishoudelijke artikelen in Turkije streeft naar een groei van 15 procent van de uitvoer van 2019.

“We zullen ons richten op marktdiversificatie en verschillende marketinginstrumenten om dit doel van zo’n $ 3 miljard te bereiken”, vertelde Burak Önder, hoofd van Turkish Home and Kitchenware Manufacturers and Exporters Association (EVSID), aan een persconferentie in Istanbul.

Önder onderstreepte dat de export van huis- en keukenproducten in 2018 de $ 2,5 miljard overstijgt, een stijging van 9,8 procent ten opzichte van een jaar eerder.

“Wij hebben Latijns-Amerika, het Verre Oosten en Sub-Saharaans Afrika als doelmarkten voor 2019,” zei Onder.

Hij mikte ook op de binnenlandse markt, hij zei dat de omvang van de markt rond de $ 6 miljard ligt, en dat de sector een overschot op de lopende rekening boekte van $ 2 miljard.